VIVISOL

De werkdag van…Mike

Field Service Technician Beademing

De werkdag van…Mike

19/11/2019

Een dag in het werkleven van Mike, die dagelijks op pad is. Geen enkele dag is hetzelfde. Mike neemt ons mee gedurende een afwisselende werkdag, en biedt ons een kijkje in de VIVISOL-keuken.

 

De wekker gaat. En ik bedoel daarmee mijn zoontje die het huis wakker maakt om 06:30 uur. Na het douchen eet ik kwark met muesli. Daarna pak ik mijn laptopkoffer en stap ik in de auto.

Er staan 3 patiënten op het programma vandaag. De eerste patiënt is een stukje rijden. De route bereidde ik afgelopen week voor zodat ik de juiste onderdelen in de auto heb liggen. Ik rijd vanuit huis en kom dus niet heel veel op het kantoor in Tilburg. Alleen onderdelen die onderhoud nodig hebben, geef ik af bij onze Technische Dienst in Tilburg.

Tijdens mijn autorit zet ik mijn Spotify-lijstje aan. Variërend van Tino Martin tot aan Headhunterz en ga op deze manier de strijd aan met de files in de Randstand en onderweg naar Zeeland. Ik kom aan bij de eerste patiënt. Deze heeft wat klachten over het apparaat, dus ik ga eens kijken wat er aan de hand is. Na het uitlezen van het apparaat kom ik erachter dat het apparaat alarmen geeft, omdat er veel luchtlekkage is. Dit betekent dat de problemen niet bij het apparaat liggen, maar bij de gebruiker. De patiënt in kwestie heeft het apparaat alleen ‘s nachts nodig terwijl hij slaapt. Maar met veel alarmen is het niet heel lekker slapen voor zowel de patiënt als de partner.

Ik geef de patiënt uitleg hoe dit voorkomen kan worden en neem contact op met het Centrum voor Thuisbeademing. Ik heb contact met het CTB om de casus voor te leggen. Op deze manier werken we samen aan de optimalisering voor de patiënt. Ik spreek af dat de verpleegkundige een vervolgactie uitvoert. Op deze manier geven wij de patiënt een goede therapie en dus een betere nachtrust. Het stelt de patiënt gerust. Het apparaat is gewoon in orde en doet juist goed zijn werk door een alarm te geven.

Ik bezoek nog twee patiënten en nadat mijn reguliere onderhoudsroute erop zit, rijd ik nog naar een storing en verhelp deze. De dag zit er bijna op. Ik rijd naar huis om mijn administratie te doen. Ik scan mijn bonnen en verwerk de protocollen. Deze stuur ik door naar mijn collega’s op de backoffice beademing zodat zij het in het systeem kunnen zetten.

Nog even netjes de uren verantwoorden en dan klap ik mijn laptop dicht. De werkdag zit erop. Hapje eten, sporttas pakken en lekker een uurtje kickboksen om de dag af te sluiten. De volgende dag sta ik weer klaar om nieuwe patiënten te bezoeken.